Wednesday, May 29, 2013

extremist

SEbenarnye takde ide nak tulis ape hari ini..Tapi ade satu insident membuatkan hati membuak2 nak bercerita..Bebaru ni saya join satu group ni..sharing ilmu-ilmu berkaitan penyusuan..tapi naik menyampah pulak sebab ada diantara member yang bajet bagus..and tau everything..bile kite share masalah, dia akan comment itu ni..bila kita jawab..dia akan jawab balik macam kita ni xberusaha lebih untuk dapat result terbaik..dia akan jawab jawab jawab..macam giler nak menang gitu..itu ok lg.pastu ade yg post mcm nak berbangge2 dgn kejayaan derang..pastu perlekh org yg xberjaya..atau tak menyusu..

tetibe ada sorang ahli yg sharing ttg kejayaan dia..pastu ramai yg bertanya..memang dh jelas xleh wat marketing..tp sy rasa xkisah selagi dia xbuat iklan kat page tu..bila dia PM org yg bertanya..xdek masalh kot..namepun PM..stand for private message..cara tegur pun sindir2 gitu..serius macam budak kecik..kalau nak tegur leh PM sis tu..atau admin bleh delete post...yg sibuk2 pun bukan admin kot..marah bile org label dia otai..tp memang perasan otai pun..hina sangat ke orang bisnes ni..diorang ni mungkin xpernah g couse DAO..tatau ke Nabi SAW sendiri pun bisnes..kalau xsuke sudah just diamkan diri.


ada pula yang membela..memang betul la dia kate kan..xperlu sindir-menyindir..respect tuan tanah yang asalnye membuat post itu..dia tidak cepat melatah macam extremist2 ni..dia diam jer..n jawab post macam biasa..


kat bawah ni cara-cara otai memerli..


kui-kui saya suke aktiviti jawab menjawab ni..leh jadik hiburan jugak di pagi hari..



akhir sekali minta maaf kalau ada yang membaca ni ada kaitan dengan mereka yang terlibat secara langsung atau tidak langsung..

5 Comments:

At December 12, 2013 at 10:52 PM , Blogger sWeEt 'N LoVeLy said...

Salam ma..kite pun dah blogwalking...x de entry baru?ehehehe

 
At April 27, 2014 at 10:16 PM , Blogger KamilSalleh said...

Salam buat anda. Sabar je lah... manusia ni byk ragamnya. pasti ada rezeki buat anda. Berdoa dan bertawakal. Insya Allah.

 
At June 8, 2014 at 10:25 PM , Blogger Admin said...

cuba kan konflik masa berbincang - lagi bagus.

 
At June 19, 2014 at 1:26 AM , Blogger Mimie said...

sbr ajela..mcm mcm kan

 
At October 14, 2014 at 9:08 PM , Blogger Bunda_nora said...

Salam ukhuwah dari bunda....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home