Tuesday, September 6, 2011

sooooo sweeeet :)

Dah lame betul tak menulis..satu sebab xde mase..sbb yg plg utama xde idea nk tulis ape..tup tup pg td dpt ilham..pegi isi minyak d pekan nilai lame..ternampak sepasang chinese couple..dh tua la dlm 60-70 kot..auntie n uncle ni agknye baru lepas beli sarapan..yg menarik minat tu diorang ni sgt loving..jalan pimpin tangan..uncle tu jalan belah jalanraya..bini dia sebelah dlm macam protective giler gitu..wife dia mcm xlarat da jalan bongkok sikit, slowww je dia jalan..uncle tu pimpin tangan dia..dia genggam tgn auntie tu..soooo sweet..harap2 dah tua nnti kami pun cenggitu hihuuuu..xdpt bygkn sedihnye aku kalo tggl sorang2 bile dh tua..ank2 sume dh besar dh ade family seniri..mase tu la pun rasenye lebih menghargai pasangan yang menemani kita di saat akhir kehidupan..lgpun anak dh besar sume xyah nk kepit kemane2 mcm skang..jdnye kepitla laki bini ek..xkanla nk bkepit ngn anak2 je..derang pun nk ade life seniri..nk juga hidup ngn family seniri mcm kite skang kan..huhuuu cedih..
haaa yang kat bawah ni pulak mama n baba aku..mase derang kawin dulu umur baba 30 n mama 16 (feeewit baru form 4 aku masak nasik pun lom reti)..laa ni dh +- 52 tahun derang kawin..loving x loving xsure la..yg aku nmpk bese jela parents aku nih..nek motor 2 org g masjid kire loving gakla ek hihiii..cucu dh 12 org..menantu dah masuk 7 org last week..selamat pengantin baru untuk abg mea n izzah (adeh nk panggil kak izzah ke ek..muda lg dr aku kakak ipar nih)..anak je yg berkurang dari 8 ke 7 orang (Al-Fatihah to Arwah Adik)..baba aku garang orangnye..taapi mama sgt sabar orgnye..sebab tu ape2 pun anak2 akan cakap ngn mama dulu..mama ckp ngn baba..sian mama kalo kene dia yg kene marah dulu..tapi untuk anak2..dia cool je, tenang xmenjawab pun,plg kuat dia nangis je..bile dh tua2 ni baru dgr menjawab sikit ala2 perli memerli hehe..tulah ek asam garam suami isteri..baba pun sejak dh ade cucu ni cool sikit dah..dulu dia jenis kuasa veto..ape yg dia ckp sume betul..laa ni dia lebih byk muhasabah diri lagi2 lepas Arwah Adik meninggal..52 tahun fuhh lame tu..aku ni baru je 3 tahun kawin..jauh lg perjalanannye..ank baru sorang..baru setahun 3 bulan setengah..apepun aku doakan kesejahteraan dan kebahagian mama n baba n seluruh ahli keluarga aku dunia dan akhirat..insyaAllah.

5 Comments:

At September 6, 2011 at 9:06 PM , Blogger mama_azizara said...

so sweet! sbb tu parents akan rasa sunyi je bila ank2 dh besar dah ada family, ada life sendiri kan...bila blk kg tu yg rasa xcited n ceria je dorg...kita pun musti nnt cam tu gak kan...

 
At September 6, 2011 at 9:07 PM , Blogger mama_azizara said...

mana gmba raya dik rania nih? abam muaz nk nengok...heheh

 
At September 6, 2011 at 9:14 PM , Blogger Unknown said...

hoho tula xbergamba sgt raye ni..pasal camerawomen demam..modelnye pun demam jgk..jd clingy giler ngn camerawomen..camera x terusik pun..tp adelah sikt gmba from fon..nnti sy upload ek..

 
At September 6, 2011 at 9:33 PM , Blogger Unknown said...

ha btul tu ann..mama slalu kate bile hjg cuti..sorang sorang blk kerja, jadi pane (maksudnye dr bising tetibe senyap sepi je)..

 
At September 7, 2011 at 1:45 AM , Blogger mama_azizara said...

pane? klu tanya azryil musti die tau..heheh

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home